Auteur Topic: Boeken....boeken en nog eens boeken!! *Deel 2*  (gelezen 10112 keer)

Offline Iduna

• Moderator *
  • Hero Bimember
  • *
  • Forum berichten: 3.789
Re: Boeken....boeken en nog eens boeken!! *Deel 2*
« Reactie #180 Gepost op: 12 juli 2010, 21:11 »
Sinds vorige week ben ik In de ban van de Ring weer aan het herlezen. Ik denk dat het nu precies tien jaar geleden is dat het het boek voor het eerst las. Het is zo briljant geschreven  :hart

Mijn lief vind dat ik het in het Engels moet lezen omdat Tolkien zo taalviruoos is dat je dat in het Nederlands niet meerkrijgt.
Eigenlijk ben ik het niet met hem eens. Omdat ik geen native speaker ben en ik mijn Engels niet goed genoeg vindt, denk ik dat ik de fijne taalnuances toch maar half mee krijg. Bovendien vind ik de vertaling niet eens erg slecht en kloppen de verzen qua rijm en ritme voor mijn gevoel redelijk goed.

Wat vinden jullie, een boek in het Nederlands lezen, of in de oorspronkelijke taal?
Ik leer, dus ik ben

Offline Intense

• VIP-member
  • Full Bimember
  • *
  • Forum berichten: 344
  • Spread the love!
« Reactie #181 Gepost op: 12 juli 2010, 21:14 »
Shantaram van Gregory David Roberts (true story)  :thumbsup2

"Shantaram is narrated by Lin, an escaped convict with a false passport who flees maximum security prison in Australia for the teeming streets of a city where he can disappear. Accompanied by his guide and faithful friend, Prabaker, the two enter Bombay's hidden society of beggars and gangsters, prostitutes and holy men, soldiers and actors, and Indians and exiles from other countries, who seek in this remarkable place what they cannot find elsewhere. As a hunted man without a home, family, or identity, Lin searches for love and meaning while running a clinic in one of the city's poorest slums, and serving his apprenticeship in the dark arts of the Bombay mafia. The search leads him to war, prison torture, murder, and a series of enigmatic and bloody betrayals. The keys to unlock the mysteries and intrigues that bind Lin are held by two people. The first is Khader Khan: mafia godfather, criminal-philosopher-saint, and mentor to Lin in the underworld of the Golden City. The second is Karla: elusive, dangerous, and beautiful, whose passions are driven by secrets that torment her and yet give her a terrible power. Burning slums and five-star hotels, romantic love and prison agonies, criminal wars and Bollywood films, spiritual gurus and mujaheddin guerrillas---this huge novel has the world of human experience in its reach, and a passionate love for India at its heart. Based on the life of the author, it is by any measure the debut of an extraordinary voice in literature."
« Laatst bewerkt op: 12 juli 2010, 21:17 door Intense »
Stop drooling Start licking

Offline Buttercup

• VIP-member
  • Hero Bimember
  • *
  • Forum berichten: 1.214
  • ik denk altijd goed na voor ik iets stoms zeg!
« Reactie #182 Gepost op: 12 juli 2010, 22:05 »
heb pas de hele serie van karin slaughter gelezen!

http://www.boekbeschrijvingen.nl/slaughter-karin/slaughter.html

waren echt fantastische boeken die je bleef lezen!!!

ben nu net begonnen in de millenium trilogie van stieg larsson, maar kwam thuis en zag dat ik deel 2 mee had genomen.....hihi maar lijkt me een mooi boek!
I never think about the future, it comes soon enough

Offline ThisIsMeThen

• VIP-member
  • Hero Bimember
  • *
  • Forum berichten: 2.246
  • I'm freaky as I wanna be...
« Reactie #183 Gepost op: 13 juli 2010, 01:55 »
x
heb pas de hele serie van karin slaughter gelezen!

http://www.boekbeschrijvingen.nl/slaughter-karin/slaughter.html

waren echt fantastische boeken die je bleef lezen!!!

ben nu net begonnen in de millenium trilogie van stieg larsson, maar kwam thuis en zag dat ik deel 2 mee had genomen.....hihi maar lijkt me een mooi boek!

Ik heb toevallig 2 weken terug genesis gelezen!  :thumbsup2 Erg goed!

Ik wist helemaal niet dat er zoveel van waren, wow.

Deel 1 van Millenium heb ik een tijd terug al gelezen, deel 2 binnenkort.

binastine

• Gast
« Reactie #184 Gepost op: 13 juli 2010, 06:32 »
Ik lees nu een boek van Annemarie Postma en het heet : Ik hou van mij

Achterkant> Heb je wel eens het idee dat je niet goed genoeg bent? Dat wat je doet niet goed genoeg is? Odf heb je wel eens last van faalangst, schuldgevoelens of gebrek aan zelfvetrouwen? ?Dan is it een boek voor jou!

Annemarie Postama weet alles van gebrek aan zelfvertrouwen en faalangst. Op haar elfde belandde ze in een rostoel en na een paar jaar revalidatie besloot ze dat ze een zo gewoon mogelijk leven wilde leiden. Ze bewoog hemel en aarde om niet in de revalidatiekliniet te blijven, maar gewoon naar school te gaan. Ze wilde opgroeien zoals haar vriendinnen en ze groeide op als haar vriendinnen. Ze wilde fotomodel worden en werkd fotomodel. Toonaangevende tijdschriften  plaatsten fotoreportages van haar, waarmee ze internationale roem oogstte. Annemarie Postma heeft zich in de afgelopen 15 jaar ontwikkeld tot dekundige op het begied van gezondheid en eigenwaarde, ze is columniste, jounaliste en schreef verschillendfe boeken.

Annemarie bewijst dat eigenwaarde te ontwikkelen is, ook tegen alle tegenspoed en verdrukking in.

Ik hou van mij is voor vele mensen een inspiratie gebleken. Het boek laat zien hoe we vanuit respect en liefde voor onszelf de innerlijke krafcht vinden om het leven te creeren dat overeenstemt met wie we in diepste wezen zijn.

www.annemariepostma.nl

sensitive-girl

• Gast
« Reactie #185 Gepost op: 13 juli 2010, 13:32 »
Heb wisselgeld van Loes den Hollander in 1x uitgelezen, wat een fucking spannende thriller/horror  :top4

Janedoe

• Gast
« Reactie #186 Gepost op: 13 juli 2010, 13:53 »

Van de week begonnen in Mannen die vrouwen haten..
Laat ik hem buiten liggen; compleeeeet doorweekt

Domdomdom

Offline soppa

• Jr. Bimember
  • Forum berichten: 83
« Reactie #187 Gepost op: 13 juli 2010, 14:08 »
Ik lees nu een boek van Annemarie Postma en het heet : Ik hou van mij

Achterkant> Heb je wel eens het idee dat je niet goed genoeg bent? Dat wat je doet niet goed genoeg is? Odf heb je wel eens last van faalangst, schuldgevoelens of gebrek aan zelfvetrouwen? ?Dan is it een boek voor jou!

Annemarie Postama weet alles van gebrek aan zelfvertrouwen en faalangst. Op haar elfde belandde ze in een rostoel en na een paar jaar revalidatie besloot ze dat ze een zo gewoon mogelijk leven wilde leiden. Ze bewoog hemel en aarde om niet in de revalidatiekliniet te blijven, maar gewoon naar school te gaan. Ze wilde opgroeien zoals haar vriendinnen en ze groeide op als haar vriendinnen. Ze wilde fotomodel worden en werkd fotomodel. Toonaangevende tijdschriften  plaatsten fotoreportages van haar, waarmee ze internationale roem oogstte. Annemarie Postma heeft zich in de afgelopen 15 jaar ontwikkeld tot dekundige op het begied van gezondheid en eigenwaarde, ze is columniste, jounaliste en schreef verschillendfe boeken.

Annemarie bewijst dat eigenwaarde te ontwikkelen is, ook tegen alle tegenspoed en verdrukking in.

Ik hou van mij is voor vele mensen een inspiratie gebleken. Het boek laat zien hoe we vanuit respect en liefde voor onszelf de innerlijke krafcht vinden om het leven te creeren dat overeenstemt met wie we in diepste wezen zijn.

www.annemariepostma.nl

Dit boek heb ik ook gelezen!!
Erg fijn, motiverend, rustgevend en inspirerend om te lezen. Een aanrader voor iedereen, vooral als je even niet lekker in je vel zit. Annemarie weet 'het houden van jezelf' op een simpele manier duidelijk uit te leggen zodat het allemaal niet zo moeilijk hoeft te zijn. Af en toe pak ik het er nog wel eens bij:D

Offline tita

• VIP-member
  • Full Bimember
  • *
  • Forum berichten: 368
  • Carpe noctem.........................
« Reactie #188 Gepost op: 25 augustus 2010, 15:58 »
Eindelijk  heb ik hem uit .........Mannen die vrouwen haten     van Stieg Larsson.

Had het boek met kerst al gekregen maar kwam er maar niet in (of ik er geen geduld voor)
Maar als je er eenmaal in zit wil je niet meer stoppen met lezen......

Het tweede boek ligt al te wachten :De vrouw die met vuur speelde
en daarna :En gerechtigheid

Bizaar is dat de schrijver al is overleden voordat zijn eerste boek uit kwam,en hij nooit zijn groote succes heeft kunnen meemaken..............

Offline Klokjes

• VIP-member
  • Hero Bimember
  • *
  • Forum berichten: 1.041
  • Het leven is een sprookje - H.C. Andersen-
« Reactie #189 Gepost op: 27 augustus 2010, 19:02 »
De Milleniumtriologie van Stieg Larsson is idd erg goed, ik vond het 2e boek het leukst.

Ik ben nu bezig met de boeken van Karin Slaughter, heb alleen met mijn stomme hoofd het verkeerde boek gekocht, moet dus eigenlijk eerst de vorige halen voordat ik verder kan.

Offline Renate81

• VIP-member
  • Sr. Bimember
  • *
  • Forum berichten: 560
« Reactie #190 Gepost op: 04 september 2010, 10:03 »
Heb pas geleden "Het diner" van Herman Koch en "Bikini" van James Patterson gelezen. Ik vond ze allebei spannend en kon ze moeilijk wegleggen.

Ben wel nieuwsgierig geworden naar "Vochtige streken" en "Echte mannen eten geen kaas".

Offline Pink_Lady

• VIP-member
  • Hero Bimember
  • *
  • Forum berichten: 2.454
« Reactie #191 Gepost op: 04 september 2010, 10:06 »
Heb pas geleden "Het diner" van Herman Koch en "Bikini" van James Patterson gelezen. Ik vond ze allebei spannend en kon ze moeilijk wegleggen.

Ben wel nieuwsgierig geworden naar "Vochtige streken" en "Echte mannen eten geen kaas".

James Patterson, haha... heb ik ook nog boeken van. Ik heb ooit met hem gedineerd in het Spoorwegmuseum. Daarna wilde ik al zijn boeken lezen, nou ik kwam er echt niet doorheen. Heb ze maar weg gelegd en hou het voortaan op Simone van der Vlught :D

Offline flamegurl

• VIP-member
  • Sr. Bimember
  • *
  • Forum berichten: 700
« Reactie #192 Gepost op: 04 september 2010, 14:16 »
Iduna, Ik heb The lord of the Rings in het Engels gelezen, nog voordat ik engelstalig ging leven zeg maar. Ik heb een stukje in het Nederlands gelezen en ik zeg: Engels!
Dance like you've never danced before

Offline Buttercup

• VIP-member
  • Hero Bimember
  • *
  • Forum berichten: 1.214
  • ik denk altijd goed na voor ik iets stoms zeg!
« Reactie #193 Gepost op: 17 oktober 2010, 19:18 »
De Milleniumtriologie van Stieg Larsson is idd erg goed, ik vond het 2e boek het leukst.

Ik ben nu bezig met de boeken van Karin Slaughter, heb alleen met mijn stomme hoofd het verkeerde boek gekocht, moet dus eigenlijk eerst de vorige halen voordat ik verder kan.

karin slaughter is een geweldige schrijfster, heb ze allemaal! En dus ook uitgelezen... :D

een aantal boeken van Tess Gerritsen daarna gelezen, ook een echte aanrader!

en....vanmiddag mijn laatste deel uitgelezen van de millenium trilogie!! Fantastische boeken!
I never think about the future, it comes soon enough

Offline Azraël

• VIP-member
  • Full Bimember
  • *
  • Forum berichten: 353
« Reactie #194 Gepost op: 17 oktober 2010, 19:22 »
Ik heb vanmiddag Proefverlof van Joost Heyink uitgelezen. Wow. Een van de beste thrillers die ik ooit gelezen heb, ik was na het einde echt nog een half uur van slag.
Het moment is even vluchtig als de herinnering eraan intens.

Recente forum berichten

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

:slimidee Bimeiden.nl Tip
Met een ingevuld profiel & sexy profielfoto's krijg je meer reacties.  :rozebril

Shoutbox

Sorry, this shoutbox does not exist.

10 Nieuwste Leden

Bimeiden.nl kun je het beste bekijken met Firefox

!!!! Kortingcodes !!!!

Kalender

februari 2012
ma di wo do vr za zo
1 2 3 4 5
6 7 [8] 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26